3020361302 |
Projecte Específic de Suport a l'Audició i el Llenguatge |
2021-2022 |
Taller a centre. Educació Infantil-Primària |
|
|
|
29/9/2021 - 19/5/2022 (15 hores) de 12:30h a 14:00h |
|
ESC Miquel Martí i Pol |
|
c. Les Roses, 113-115 (Sant Feliu de Llobregat)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei Educatiu Baix Llobregat I
|
| |
|
Activitat en format virtual. (Si fos possible es passaria a presencial). |
| |
Inscripció |
13/09/2021 - 26/09/2021 . Activitat restringida |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Activitat en format virtual.
Les sessions síncrones en què tots els participants han de connectar-se simultàniament, es faran amb Google Meet.
Les activitats complementàries es realitzaran de manera asincrònica i es compartiran en un entorn virtual.
Quan la situació sanitària ho permeti, es podran passar algunes de les sessions síncrones a format presencial.
Aquesta formació està destinada a compartir coneixements i estratègies per iniciar el projecte específic de suport a l’audició i el llenguatge, i acompanyar el centre en elaborar la millor resposta educativa per l’alumnat amb discapacitat auditiva.
|
| |
Objectius |
Conèixer la pèrdua auditiva i les seves implicacions en el desenvolupament.
Compartir possibles necessitats de suport dels alumnes derivades d’una pèrdua auditiva i plantejaments de centre.
Definir criteris per l’organització de mesures universals, addicionals i intensives.
Incorporar estratègies comunicatives-lingüístiques, didàctiques i personals-socials en la pràctica docent.
|
| |
Continguts |
Incidència de la pèrdua auditiva en la interacció, el desenvolupament i el context de l’aula.
La pèrdua auditiva: tipus, graus, solucions pal•liatives.
El projecte específic de suport a l’audició i el llenguatge (mesures universals, addicionals, i intensives): col•laboració centre i serveis educatius.
Eliminació de barreres: condicions físiques i acústiques.
Estratègies comunicatives i lingüístiques.
Estratègies didàctiques.
Estratègies personals i socials.
Plantejament de mesures i suports: atenció a la diversitat.
Plans individuals.
|
| |
Avaluació |
Satisfacció de les persones assistents i de l’equip directiu en relació amb el disseny i el desenvolupament de l’activitat formativa. (Nivell 1)
Aprofitament i transferència immediata a la pràctica docent d’aspectes relacionats amb els continguts de l’activitat formativa. (Nivells 2 i 3)
Definició de línies de treball a seguir per consolidar l’aplicació de la formació rebuda a la pràctica docent. (Nivell 3)
|
| |
Requisits de certificació |
Assistència a un mínim del 80% de les hores síncrones de la formació.
Avaluació positiva de les tasques individuals i grupals en relació amb l’aprofitament i la transferència immediata.
|
| |
Persones destinatàries |
Docents de l'ESC Miquel Martí i Pol de Sant Feliu de Llobregat.
|
| |
E-mail |
crp-santfeliu@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dijous |
09/09/2021 |
- |
- |
Sessió 2 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 3 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 4 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 5 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 6 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 7 |
dijous |
07/04/2022 |
- |
- |
|
| |